torsdag 29 mars 2012

Tvättjävel

Usch jag är så arg. Här ska man göra sig till och tvätta och så fungerar ingenting. Först ska man ta bort alla tusentals grejer som står staplade på tvättmaskinen i garderoben
i hallen. Vilket resulterade i att jag fick en sekatör rakt på foten. Inte skönt, inte alls. Sen ska man dra alla slangar och sladdar och avlopp och elutag från tvättmaskinen in till badrummet. Sen ska man ta ut nedersta lådan ur badrumskåpet för att kunna vrida på knappen för vattnet. När jag inte fick ut lådjäveln fick jag ta en sked och försöka nå knappen bakvägen. När jag inte nådde med skedjäveln fick jag klämma in hela min hand genom en smal, vass springa. Ja, jag fick skrapsår. När jag till slut fick på vattenkranen och skulle koppla in eluttaget såg jag att förlängningssladdsjäveln var borta. Ringer hysteriskt till Calle och undrar vart fasen den har tagit vägen. Får till svar att han lånat den och vet inte vart han lagt den... Fick trycka mig in under sängen och koppa ur alla sladdar till sänglampor och laddare och sno den förlängningssladden ist. När jag sen sätter på tvättmaskinen säger maskinjäveln att inte vattnet är på! Sparkar till tvättmaskinen rejält då jag inser att den bara gör allt det här för att jävlas med mig, sätter mig vid köksbordet och tjurar och hoppas innerligt att tvättmaskinen fick jävligt ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar