måndag 19 mars 2012

Sjukling

Jaha, då var man sjukskriven då. Första gången på ett år. Har fått rosfeber i vänster armbåge. Inget jag kan rekommendera. Var på vc igår kväll och fick antibiotika. 1 vecka trodde doktorn det skulle ta innan det blir bra igen... Va fasen gör man hemma en vecka? Mår ju liksom inte dåligt annars. Bara det att jag har en icke så böjbar armbåge.. är redan uttråkad.

Fick lunchsällskap av Annika idag iallafall. Jag lagade mat för första gången på ett år tror jag. Kyckling i ugn med ris, bearnaisesås och sallad. Gott, tyckte vi. När inte Calle är hemma inser jag hur bortskämd jag har blivit. Bra att inse det ibland.

Idag blåser det storm ute. Låter som att vårat lilla hus ska blåsa bort. Tänkte gå ut på en långpromme sen om jag orkar. Har ju bara legat i soffan och fikat sen i lördags. Hej magen, kul att du har kommit tillbaka igen. Jag som hade hoppats att du hade rest bort för gott.

Jahopp... Nej får väl fika lite igen då. Har hört att magar inte gillar kaffe så jag kanske kan skrämma iväg honom igen!?

Bifogar lite bilder från min vy de senaste dagarna. Internet shopping funkar ju faktiskt även med en skadad armbåge:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar